INSTRUKCJA DOTYCZĄCA ELEKTRONICZNEJ SKRZYNKI PODAWCZEJ SĄDU REJONOWEGO W WOŁOMINIE

Uprzejmie informujemy, iż możliwe jest wnoszenie pism – skarg i wniosków w formie dokumentów elektronicznych do Sądu Rejonowego w Wołominie za pośrednictwem Elektronicznej Platformy Usług Administracji Publicznej ePUAP.

UWAGA: nie dotyczy to pism procesowych składanych w postępowaniu cywilnym lub karnym.

Tutaj można przejść do strony Elektronicznej Skrzynki Podawczej.

I
Możliwość wnoszenia pism w formie dokumentów elektronicznych do Sądu Rejonowego w Wołominie:
1. dotyczy wyłącznie składania pism w rozumieniu Ustawy z dnia 14 czerwca 1960r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. 1960, Nr 30 poz. 168 z późn. zm.), w tym skarg i wniosków, zgodnie z Ustawą z 27 lipca 2001r. Prawo o ustroju sądów powszechnych (Dz.U.2001, nr 98, poz. 1070) oraz Rozporządzenia Ministra Sprawiedliwości z dnia 9 maja 2012r. w sprawie skarg i wniosków dotyczący działalności sądów powszechnych (Dz. U. 2012.524), wniosków o udostępnienie informacji publicznej, zgodnie z Ustawą z dnia 6 września 2001r. o dostępie do informacji publicznej (Dz. U. 2001 Nr 112 poz. 1198).
2. nie dotyczy pism procesowych, w tym m.in. pozwów, wniosków i wszelkich składanych oświadczeń do spraw zawisłych przed tut. Sądem;
3. w obecnym stanie prawnym pismo procesowe wniesione drogą elektroniczną nie wywołuje skutków prawnych.

UWAGA: w razie wniesienia pisma procesowego w formie dokumentu elektronicznego będzie ono obarczone brakiem formalnym w postaci braku własnoręcznego podpisu, co spowoduje konieczność wezwania autora pisma listem poleconym do własnoręcznego podpisania pisma w terminie tygodniowym pod rygorem zwrotu (albo odrzucenia).
II
W celu wniesienia pisma w formie dokumentu elektronicznego do Sądu Rejonowego w Wołominie niezbędne jest:
1. dysponowanie bezpiecznym podpisem elektronicznym weryfikowanym przy pomocy ważnego kwalifikowanego certyfikatu, lub posiadanie profilu zaufanego w portalu ePUAP
2. posiadania konta użytkownika na platformie ePUAP (założenie konta jest bezpłatne),
3. wypełnienie formularza udostępnionego w ramach Elektronicznej Skrzynki Podawczej Sądu Rejonowego w Wołominie na platformie ePUAP.
III
Wymagania dla dokumentów elektronicznych dostarczanych do Sądu Rejonowego w Wołominie:
1. Dokumenty elektroniczne muszą być podpisane ważnym, kwalifikowanym podpisem cyfrowym lub Profilem Zaufanym na platformie ePUAP.
2. Całkowita wielkość dokumentów wraz z załącznikami nie może przekroczyć 3,5 MB.
3. Akceptowane formaty załączników to:
• doc, rtf, txt, odt
• xls, ods, csv
• gif, tif, bmp, jpg
• pdf

IV
Elektroniczna Skrzynka Podawcza działa zgodnie z rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów z dnia 29 września 2005 r. w sprawie warunków organizacyjno-technicznych doręczania dokumentów elektronicznych podmiotom publicznym (Dz. U. Nr 200 poz. 1651) oraz rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 27 listopada 2006 roku w sprawie sporządzania i doręczania pism w formie dokumentów elektronicznych (Dz. U. Nr 227 poz. 1664).

V
Pisma (wnioski i skargi) wniesione do Sądu Rejonowego w Wołominie drogą elektroniczną inną niż wskazane w pkt. II, będą uznawane jako pisma dotknięte brakiem formalnym i zgodnie z art. 64 § 2 kpa, autor pisma wezwany zostanie taką samą drogą elektroniczną do uzupełnienia braku formalnego pisma, w tym także do jego podpisania – w terminie 7 dni pod rygorem pozostawienia pisma bez rozpoznania.